Recenzja o mechaniku ważniejsza od jego certyfikatu! Jaki silnik do gazu?

Ocena o mechaniku ważniejsza od jego certyfikatu!

Wierzymy tym mechanikom, których sami wypróbujemy albo których polecą nam znajomi.

Wyjaśnia się co więcej, że chętniej przesiejemy warsztat promowany niż autoryzowany.

Z zaufaniem do mechaników przydarza się różnie. Lokalni prowadzący są na to uwierzenie skazani, bowiem jak wiadomo – znaczna część z nas jeździ samochodami wykorzystywanymi, notorycznie wielowiekowymi, które… szczerze się psują. Także spora część z nas nie ma pojęcia, co istotnie „pod maską piszczy”. Mamy z kolei duży wybór. Według Centralnej List i Informacji o Aktywności Oszczędnej samych małych zakładów mechaniki automobilowej jest dziś w kraju nad Wisłą 191 tysięcy.

– Dlatego zamierzyliśmy przetestować, czym Polacy kierują się przy wyborze mechanika – mówi Marcin, którego motywem jest wzmocnienie uwierzenia kontrahentów i wywyższenie dobrych pragmatyk instytucji w polskim Państwie. Wyniki sondażu okazały się nadzwyczaj ciekawe.
Wystrzałowy mechanik to wierna osoba

W sondażu zadane pozostały dwa wypytywania tyczące się woli o wyborze mechanika automobilowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najważniejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 procent opiniodawców wyselekcjonowało ripostę „zaufanie – opinie i polecenia”. Co pociągające, odpowiedź ta zdecydowanie odskoczyła zarówno kryterium marki, czyli element, że dany serwis jest autoryzowany (na tę alternatywę zagłosowało tylko 6 proc. ankietowanych), oraz kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).

– Wyjaśnia się w takim przypadku, iż de facto nie szukamy zakładów, które są najbliżej naszego lokalu czy których jakość poręczają zewnętrzne certyfikaty, jakkolwiek takich, które cieszą się przednią interpretacją i pozostały sprawdzone przez innych – mówi Marcin.

Potwierdzają to dodatkowo wyniki drugiej części sondażu, w której przeszło połowa ankietowanych nadała, iż woląc dany zakład, na starcie kontroluje, co uważają o koncepcje internauci i znajomi (66 proc.), albo wypróbowuje go osobiście (30 proc.).

Michał uzupełnia, że szczególnie dla małych i przeciętnych zakładów usługowych odmowne opinie mogą być wprost kolcem do trumny. Szczegół ten często użytkuje rywalizacja, która np.. zamieszcza w Internecie niewiarygodne odmowne recenzje.
Rzetelność i uczciwość mechanika – to kalkuluje się!

Właściciele firm zajmujących się reperacją wozów świetnie cedują sobie sprawę z tego, iż wstawiennictwa są najodpowiedniejszą reklamą. Zdaniem Tomasza, posiadacza serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć jedynie w jeden sposób – traktując petenta grzecznie.
– Należy modernizować tak, jakby się to czyniło dla samego siebie, a więc solidnie i grzecznie – powiada Tomasz. – W życiu między innymi nie inspirujemy delikwentów na alternację części, które nie są zresztą zużyte, natomiast cierpliwie informujemy, jak wiele nawiasem mówiąc kilometrów może z nimi puknąć, zanim powinno się będzie je wymienić – dopisuje możnowładca Tomasz.

Jaki silnik do gazu?

Popularność instalacji Lpg w polskim Państwie nie maleje. nasz kraj jest jakimś z wiodących krajów w Europie w ilości aut zasilanych tzw. „błękitnym paliwem”. Rozstrzygają o tym z pewnością względy ekonomiczne, bo między innym dzięki niskiej akcyzie, opłata litra gazu wynosi najwyżej połowę ceny benzyny 95-cio oktanowej. O jak wiele nieomal każdy silnik benzynowy można przekuć na zasilanie lotne, to nie non stop taka operacja jest dochodowa, albowiem razem z rosnącymi wymaganiami w materii osiągów i emisji mieszanek złośliwych, komplikacja dzisiejszych jednostek napędowych wymaga nadzwyczaj wysoką opłatę aranżacji do zasilania alternatywnego, albo w krótkim czasie staje się oczywistym destruktywna dla silnika naszego automobilu.

Wtrysk niebezpośredni benzyny- wtryskiwacze (element dający paliwo do silnika) są umiejscowione w poborcy wciągającym, w pewnej odległości od przegródki spopielania i paliwo otrzymuje się do walca poprzez napy wciągające już jako mikstura z powietrzem. Wtrysk bezpośredni etyliny do wałków to w następnej kolejności rozwikłanie, gdzie wtryskiwacze występują bezpośrednio w głowicy silnika, nad poruszającym się pobijakiem. Takie usytuowanie, obok przegródki kremowania pobudza – zobacz – taśma z nadrukiem – żywe nagrzewanie się wtryskiwaczy, jeżeli zastosujemy najbardziej modną aktualnie instalację gazową 4. generacji z wtryskiwaczami lotnymi zmieszczonymi w kolektorze ssącym i wtryskiwacze benzynowe zostaną wykluczone, sprawi to ich prędkie przegrzanie i niedociągnięcie. Problem ten nie znajduje się w motorach o wtrysku pośrednim. Rozwikłaniem dla wtrysku bezpośredniego jest instalacja gdzie w trakcie pracy z najobszerniejszym jarzmem termicznym (duże prędkości obrotowe, zuchwałe przyspieszanie) eksploatowana jest też etylina chłodząc od czasu do czasu wtryski, jednak całościowy rozrachunek jest taki, iż auto zużywa przykładowo 7 l gazu i 3-4 l benzyny na 100km, czyli oszczędność jest mniejsza, a i koszt samej instalacji wyższy. Istnieje w tym razie również instalacja Lpg nieomal nienaganna, produkt tzw. 6. generacji. Wprowadzona parę lat w przeszłość przez korporację Vialle, użytkuje do własnej profesji jedynie szynę wtrysku benzyny, czyli działa na tej samej przesadzie i tych samych wtryskiwaczach. Czterokołowiec może stać się uruchamiany naraz na zasilaniu gazowym i po prawdzie benzyna może mieć zastosowanie tylko awaryjnie. Koszt samej eksploatacji jest nieduży, z racji na poniekąd zerowe zużycie etyliny, tymczasem zapłata instalacji dla motoru czterocylindrowego to w obecnej chwili plus minus 8 tys. zł. W ogólności rzecz biorąc, ażeby oszczędzać na bani, trzeba unikać motorów z towarzyskim wtryskiem.
Konstrukcja głowicy nieugięta na zwiększone temperatury kremowania, z nienadzwyczajnie małą ilością zaworów. Podczas profesji motoru na bani, temperatura zapłonu jest odrobinę większa niż w wypadku etyliny. W co poniektórych motorach okazuje się, że po potrąceniu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy kilometrów towar gniazd zaworowych i samych zaworów poddaje wypaleniu i ważny jest drogi remont, który jest tym droższy im więcej motor posiada walców i dopowiedzianych zaworów. W ocenie jak nasz motor toleruje zasilanie gazem pomocne będą oceny renomowanych warsztatów, które do niektórych silników wprost odrzucają montażu instalacji. Kompania Prins, jakiś z liderów w dziedzinie autogazu wydała też ewidencję silników- tzw. listę prinsa, w których jej scedowaniem istnieje podniesione ryzyko niedociągnięcia głowicy.
Hydrauliczna kalibracja zaworów silnika. Wespół ze zmęczeniem jednostki pędnej luz w systemie rozrządu zwiększa się i koniecznie musi być wciąż kompensowany. Na bani dzieje się to prędzej, dodatkowo w tych silnikach, których głowice dobrze znoszą Lpg. W wypadku kalibracji hydraulicznej dokonuje się to samoczynnie przez subsydiarne popychacze. W silnikach z kalibracją ręczną trzeba o tym brać pod uwagę i realizować kontroli częściej niż przy zasilaniu tylko benzynowym. Nieskazitelnym wzorem silników wymuszających pod tym względem są jednostki Subaru, które są na etacie na rauszu dość dobrze, natomiast wymagają rozpowszechnionej regulacji zaworów. Jest to o tyle żenujące, iż skutery te mają strukturę gatunku pięściarz (tłoki wykonują zawód w poziomie) i do regulacji w większości wypadków trzeba rozszerzać silnik. Istnieją też samochody, w których bezwolna kalibracja zaworów jest prosta lub jest wymuszana bardzo okazjonalnie np.. starsze siniki Nissana.
Brak turbodoładowania. Jest to problem dużo mniejszy niż kilkanaście lat w przeszłość. Silnik z turbosprężarką ma swoiste wymagania w sprawie zapotrzebowania w paliwo. W momencie włączenia doładowania, ważne jest zuchwałe wzmocnienie dawki paliwa. W obecnej chwili stosowane komponenty w dobrych instalacjach Lpg sprostają temu zadaniu, pomimo tego napęd bez turbosprężarki łatwiej i taniej jest zagazować.

W konkluzji, najwspanialsze konstrukcje do organizacji w zasilanie lotne to motory seniora gatunku o małym pułapie komplikacji, Powinno się dodatkowo mieć na uwadze, że taka przeróbka w najwyższym stopniu opłaca się w obszernych jednostkach, gdzie zużycie benzyny jest duże, wtenczas oszczędności są istotne i amortyzacja kosztów instalacji przebiega szybko.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s